
L'oréal har måttet love å slutte og bruke falske øyevipper på modellene i mascarareklamene sine, noe som selvfølgelig er aldeles strålende: hadde det ikke vært for at de fremdeles benytter seg av uhemmet bilderedigering for å oppnå samme effekten. Og hvor ofte har du ikke hørt om et eller annet fantasi-seramid-kompleks som skal gi deg gudinneblankt hår, eller at 7 av 10 kvinner fikk færre rynker av den eller den kremen (en undersøkelse hvor 18 kvinner har deltatt totalt)?
Likevel: vi lar oss lett forføre av fagre løfter, men ved hjelp av internett er det ofte mulig å finne tester eller erfaringer fra andre forbrukere om et produkt man vurderer å kjøpe. Når det gjelder make-up og hår finnes feks websiden Makeupalley.com hvor brukere deler sine erfaringer om produktene.
Forbrukerombudet er forøvrig rette instans om man vil melde fra om villedende reklamer.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar